ЯК
ДОПОМОГТИ ПОТЕРПІЛОМУ
Мета
Розвивати
вміння надавати невідкладну допомогу потерпілим. Виховувати чуйність,
відповідальність, впевненість у власних силах.
Результати
навчання
Наприкінці
заняття учні мають уміти:
пояснити
необхідність надання невідкладної медичної допомоги потерпілим;
розпізнавати
ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння;
демонструвати
вміння адекватно оцінювати свої можливості і надавати посильну
допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках,
отруєннях
Обладнання
і матеріали
Аркуші
паперу формату А2, А3, А4.
Олівці,
фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стікери.
Домашнє
завдання
1.
Опрацювати §33.
2. Разом з батьками розгляньте
упаковку препарату побутової хімії. Уважно прочитайте застереження і визначте,
до якої групи він належить. Розкажіть, що треба зробити у разі отруєння цим
препаратом.
3. Разом із батьками відпрацювати
навички надання допомоги потерпілому.
4. Потренуйся за допомогою блок-схеми ( С. 188 ) надавати допомогу при отруєнні газом
Орієнтовний
план тренінгу
Привітання
учнів
1 хв.
Оголошення теми
і завдань уроку
2
хв.
Знайомство
1хв.
Обговорення
правил роботи 1 хв.
Стартові завдання
5хв.
Робота
в групах, демонстрації 10 хв.
Руханка 3 хв.
Виготовлення ватно-марлевої пов’язки 7 хв.
Підсумкові
завдання 4 хв.
Підведення підсумків 1 хв.
Оцінювання учнів 3 хв.
Домашнє завдання 2 хв.
Зворотний зв’язок 2 хв.
Очікування 2
хв.
Завершення
тренінгу 1 хв.

Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий день!
Добрий день!
Нашу зустріч
розпочнем


Я,
….., бажаю вам.......( здоров’я, ........)

Закінчити
речення
Я,
Людмила Миколаївна, успішно засвоїти тему мені допоможе таке правило як…..
Стартові
завдання
Не менш як 80% людей, що загинули в екстремальних ситуаціях, могли б вижити за
умови надання їм невідкладної допомоги. Іноді достатньо найпростіших дій, щоб урятувати
людині життя або зменшити ризики для її здоров’я.
Об’єднатись
у 3 групи ( за кольорами смайликів: червоний, жовтий, зелений)

група 1: зазнати
ураження електричним струмом;
група 2: отримати
опіки;
група 3: отруїтися;

Для 4 групи кожна група повинна делегувати експерта
з питань зберігання лікарських препаратів та засобів побутової хімії
У тих самих
групах за допомогою підручника підготувати демонстрації першої допомоги при:
група
1: ураженні
електричним струмом;
1. Які існують небезпеки, коли
неправильно користуватися електроприладами?
2. Чому не можна користуватися
несправними електроприладами, розетками і проводами з пошкодженою ізоляцією?
3. Чи можна торкатися невідомих
проводів?
група
2: попаданні
на тіло хімічних речовин;

Це
означає, що місце, на яке попала хімічна речовина, слід промивати
15
— 30 хвилин проточною водою.


Означає нейтралізувати дію деяких
хімічних речовин:
оцтова есенція - мильною водою чи слабким розчином харчової
соди (1 чайна ложка на склянку води).
Засіб для чищення каналізаційних
труб -
розчин лимонної кислоти (1 /2 чайної
ложки на склянку води) або
розведений наполовину харчовий оцет.
група
3: отруєнні
хімічними речовинами;
За перших ознак отруєння треба
викликати «швидку допомогу». Якщо людина випила отруту, важливо запобігти її всмоктуванню
у кров. Потерпілого слід покласти на лівий бік. Таке положення уповільнить
всмоктування отрути, а якщо він почне блювати, то не захлинеться. Після надання
першої допомоги потерпілому необхідно звернутися до лікаря. З собою
обов'язково узяти посуд
та етикетку від хімічної речовини,
яка спричинила отруєння.
У природі побутовий газ не має ні
кольору, ні запаху. Тому до нього додають газ зі специфічним запахом у такій
кількості, що його наявність відчувається вже за незначного витікання. Отруєння
газами дуже небезпечні. Через дихальні шляхи гази швидко потрапляють в організм
і уражують життєво важливі органи. Тому діяти в таких випадках треба
оперативно, не забуваючи про власну безпеку.
група
4: Скласти пам’ятку « Безпечне зберігання ліків та
засобів побутової хімії»
• Демонстрації,
обговорення.
Інформація
вчителя
Поміркуй, чому хімікати краще
зберігати в оригінальній упаковці, а не пересипати чи переливати в інший посуд.
( роздати пам’ятки)
Руханка
«Будинок» і « Господар».


Мета: навчитися
рятувати людину, яка зазнала удару електричним струмом; познайомитися з
правилами першої допомоги при хімічних опіках
•
Обговоріть, як потрібно вчинити в таких
ситуаціях (підручник, 190).
(
робота в двох групах, за кольором очей смайликів)
Ситуація 1. Після
грози Наталка вийшла надвір і побачила, що поруч з обірваним електричним дротом
лежить хлопець. Як дівчина може надати йому допомогу, але так, щоб самій
уникнути ураження електричним струмом?
Ситуація 2. Сашко
допомагав мамі пекти торт і випадково розбив пляшечку з оцтовою есенцією.
Кілька крапель попало йому на ногу. Яку першу допомогу треба надати хлопцеві?



Оцінювання учнів
Домашнє завдання
1.
Опрацювати §33.
2. Разом з батьками розглянь
упаковку препарату побутової хімії. Уважно прочитай застереження і визнач, до якої
групи він належить. Розкажи, що треба зробити у разі отруєння цим препаратом.
3. Разом з батьками відпрацювати
навички надання допомоги потерпілому.
4. Потренуйся за допомогою блок-схеми ( С. 188 ) надавати допомогу при отруєнні газом
Зворотний
зв’язок
• Стати в коло.
По черзі продовжити фразу: «Я не розгублюсь у небезпечній ситуації, тому що...»
Очікування
Завершення тренінгу
Взявшись
за руки сказати слава « Обережність і знання допоможуть нам щодня!»
Немає коментарів:
Дописати коментар