субота, 24 грудня 2016 р.

Тренінг для учнів 6 класу

ЯК ДОПОМОГТИ ПОТЕРПІЛОМУ
Мета
Розвивати вміння надавати невідкладну допомогу потерпілим. Виховувати чуйність, відповідальність, впевненість у власних силах.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
пояснити необхідність надання невідкладної медичної допомоги потерпілим;
розпізнавати ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння;
демонструвати вміння адекватно оцінювати свої можливості і надавати посильну допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях
Обладнання і матеріали
Аркуші паперу формату А2, А3, А4.
Олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стікери.
Домашнє завдання
1. Опрацювати §33.
2. Разом з батьками розгляньте упаковку препарату побутової хімії. Уважно прочитайте застереження і визначте, до якої групи він належить. Розкажіть, що треба зробити у разі отруєння цим препаратом.
3. Разом із батьками відпрацювати навички надання допомоги потерпілому.
4. Потренуйся  за допомогою блок-схеми ( С. 188    ) надавати допомогу при отруєнні газом


Орієнтовний план тренінгу
Привітання учнів                                                                                                   1 хв.
Оголошення теми і завдань уроку                                                                        2 хв.
Знайомство                                                                                                              1хв.
Обговорення правил роботи                                                                                 1 хв.
Стартові завдання                                                                                                   5хв.
Робота в групах, демонстрації                                                                              10 хв.
Руханка                                                                                                                     3 хв.
Виготовлення ватно-марлевої пов’язки                                                                 7 хв.

Підсумкові завдання                                                                                                 4 хв.
Підведення  підсумків                                                                                              1 хв.
Оцінювання учнів                                                                                                    3 хв.
Домашнє завдання                                                                                                    2 хв.
Зворотний зв’язок                                                                                                    2 хв.
Очікування                                                                                                                2 хв.
Завершення тренінгу                                                                                                1 хв.
*   Привітання учнів
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий день!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем
*   Оголошення теми і завдань уроку
*   Знайомство
Я, ….., бажаю вам.......( здоров’я, ........)
*   Правила роботи
Закінчити речення
Я, Людмила Миколаївна, успішно засвоїти тему мені допоможе таке правило як…..
Стартові завдання
Не менш як 80% людей, що загинули в  екстремальних ситуаціях, могли б вижити за умови надання їм невідкладної допомоги. Іноді достатньо найпростіших дій, щоб урятувати людині життя або зменшити ризики для її здоров’я.
Об’єднатись у 3 групи ( за кольорами смайликів: червоний, жовтий, зелений)


*   Назвати ситуації, в яких людина може:
група 1: зазнати ураження електричним струмом;
група 2: отримати опіки;
група 3: отруїтися;

*   Робота в групах «Як надати невідкладну допомогу потерпілому»

Для 4 групи кожна група повинна делегувати експерта з питань зберігання лікарських препаратів та засобів побутової хімії
У тих самих групах за допомогою підручника підготувати демонстрації першої допомоги при:
група 1: ураженні електричним струмом;
1. Які існують небезпеки, коли неправильно користуватися електроприладами?
2. Чому не можна користуватися несправними електроприладами, розетками і проводами з пошкодженою ізоляцією?
3. Чи можна торкатися невідомих проводів?
група 2: попаданні на тіло хімічних речовин;
*   Змити;
Це означає, що місце, на яке попала хімічна речовина, слід промивати
15 — 30 хвилин проточною водою.
*   Зтрусити;
*   Знешкодити
Означає нейтралізувати дію деяких хімічних речовин:
 оцтова есенція - мильною водою чи слабким розчином харчової соди (1 чайна ложка на склянку води).
Засіб для чищення каналізаційних труб -
розчин лимонної кислоти (1 /2 чайної ложки на склянку води) або
розведений наполовину харчовий оцет.

група 3: отруєнні хімічними речовинами;
За перших ознак отруєння треба викликати «швидку допомогу». Якщо людина випила отруту, важливо запобігти її всмоктуванню у кров. Потерпілого слід покласти на лівий бік. Таке положення уповільнить всмоктування отрути, а якщо він почне блювати, то не захлинеться. Після надання першої допомоги потерпілому необхідно звернутися до лікаря. З собою обов'язково узяти посуд
та етикетку від хімічної речовини, яка спричинила отруєння.
У природі побутовий газ не має ні кольору, ні запаху. Тому до нього додають газ зі специфічним запахом у такій кількості, що його наявність відчувається вже за незначного витікання. Отруєння газами дуже небезпечні. Через дихальні шляхи гази швидко потрапляють в організм і уражують життєво важливі органи. Тому діяти в таких випадках треба оперативно, не забуваючи про власну безпеку.
група 4: Скласти пам’ятку  « Безпечне зберігання ліків та засобів побутової хімії»
• Демонстрації, обговорення.
Інформація вчителя
Поміркуй, чому хімікати краще зберігати в оригінальній упаковці, а не пересипати чи переливати в інший посуд.
 ( роздати пам’ятки)

Руханка «Будинок» і « Господар».
*   Виготовлення ватно-марлевої пов’язки
*   Підсумкове завдання
Мета: навчитися рятувати людину, яка зазнала удару електричним струмом; познайомитися з правилами першої допомоги при хімічних опіках

• Обговоріть,  як потрібно вчинити в таких ситуаціях (підручник, 190).
( робота в двох групах, за кольором очей смайликів)
Ситуація 1. Після грози Наталка вийшла надвір і побачила, що поруч з обірваним електричним дротом лежить хлопець. Як дівчина може надати йому допомогу, але так, щоб самій уникнути ураження електричним струмом?

Ситуація 2. Сашко допомагав мамі пекти торт і випадково розбив пляшечку з оцтовою есенцією. Кілька крапель попало йому на ногу. Яку першу допомогу треба надати хлопцеві?

Підведення  підсумків  
*     У багатьох випадках життя потерпілого залежить від того, чи надано йому першу допомогу.
*     Якщо це тобі не під силу, не гай ні хвилини, поклич на допомогу дорослих і зателефонуй до «швидкої допомоги».
*     Діти і люди похилого віку потребують негайної госпіталізації навіть за незначних травм та уражень.

Оцінювання учнів
Домашнє завдання
1. Опрацювати §33.
2. Разом з батьками розглянь упаковку препарату побутової хімії. Уважно прочитай застереження і визнач, до якої групи він належить. Розкажи, що треба зробити у разі отруєння цим препаратом.
3. Разом з батьками відпрацювати навички надання допомоги потерпілому.
4. Потренуйся  за допомогою блок-схеми ( С. 188    ) надавати допомогу при отруєнні газом
Зворотний зв’язок
• Стати в коло. По черзі продовжити фразу: «Я не розгублюсь у небезпечній ситуації, тому що...»
Очікування
Завершення тренінгу

Взявшись за руки сказати слава « Обережність і знання допоможуть нам щодня!»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні публікації

Шукати в цьому блозі